תוכן עניינים

אמנת המס בין ישראל לארצות הברית – כל מה שחשוב לדעת

בשנת 1996 נחתמה אמנת המס בין ישראל לארה"ב ונכנסה לתוקפה בשנת 1998. מהי אמנת המס ומה מטרתה? אמנת מס מגדירה את יחסי המס בין המדינות שהן צד לאמנה ובין התושבים במדינות אלו למדינה שבה הם פועלים.

אם יש לכם פעילות עסקית ו/או השקעה בארה"ב או שאתם שוקלים אחת – את הכתבה הזו חשוב שתקראו!

כאמור, אמנת מס מהווה הסכם דו-צדדי אשר מטרתו למנוע כפל מס ולעודד סחר והשקעות בין ישראל וארצות הברית. האמנה נכתבה על מנת לקבוע כללים בנוגע למיסוי של ההכנסות השונות.

דוגמאות ונקודות עיקריות וחשובות שאליהן אמנת המס מתייחסת?

ריבית

ריבית ששולמה על ידי אזרח אמריקאי לתושב ישראלי תהיה פטורה ממס בארה"ב (בתנאים מסוימים) ובקרים אחרים תהיה מוגבלת למס של 17.5% בארה"ב ומקרים אחרים יכולה להתחייב במס מלא.

דיבידנדים

דיבידנדים ששולמו על ידי חברה אמריקאית לתושב ישראל יהיו חייבים במס של 25% בארה"ב (ניכוי במקור).

רווחי הון

רווחי הון שמקורם במכירת מניות של חברה אמריקאית על ידי תושב ישראל יהיו פטורים ממס בארה"ב, בתנאי שתושב ישראל אינו מחזיק  10% ומעלה מהון המניות של החברה האמריקאית.

תמלוגים

תמלוגים ששולמו על ידי חברה אמריקאית לתושב ישראל יהיו פטורים ממס בארה"ב, בתנאי שהתמלוגים משולמים בגין שימוש בפטנט/סימן מסחר/זכויות יוצרים או עיצוב תעשייתי (נושא מורכב ויש לבחון לגופו כמובן)

שכר דירה

הכנסות בגין שכ"ד מנכס (פרטי או מסחרי) המושכר במדינה אחת יחויב קודם כל במדינה בה הוא ממוקם (זכות המיסוי הראשונית היא למדינה בה נמצא הנכס).

שירותים מקצועיים

הכנסה שמקורה בשירותים טכניים ומקצועיים המסופקים על ידי תושב של אחת המדינות לתושב של המדינה השנייה תהיה פטורה ממס במדינה השנייה, זאת בתנאי שהשירותים מבוצעים ומסופקים במדינה הראשונה.

אמנת מס ישראל ארהב

כאמור, מטרתה של אמנת מס היא להסדיר ולפתור מחלוקות ומניעת מצבים של כפל המס וזאת על ידי קביעת כללים וחוקים כדוגמת המוזכר לעיל.

בבסיס האמנה קיים העיקרון המנחה האומר שזכות המיסוי הראשונית על הכנסה או עסקה כלשהי תהיה שייכת למדינה בה היא נוצרה והתקיימה.

בדרך כלל (לפחות במקרה של ישראל וארה"ב) הדין הפנימי בכל מדינה קובע שמדינת התושבות של בעל ההכנסה, תהיה בעלת זכות מיסוי על הכנסתו גם כן, אך בעלת זכות משנית, כלומר, אם לאחר המס ששולם במדינת המקור עדיין יש חבות מס, התושב ישלם את ההפרש לאחר זיכוי בגין המס ששולם במדינת המקור ותוך הסתמכות על האמנה למניעת כפל מס.

יתרונות אמנת המס רבים ומטרתם להטיב ולהקל על תהליכי הבירוקרטיה בין המדינות. האמנה מונעת כפל מס ומצבים בהם אותה הכנסה חייבת במס בשתי המדינות. האמנה מעודדת  מסחר והשקעות ומקלה על עסקים ישראליים ואמריקאים לפעול במדינה השנייה על ידי הפחתת נטל המס ובנוסף נותנת ודאות משפטית לעסקים בנוגע לחבות המס שלהם בשתי המדינות.

יחד עם זאת חובה להבין, מיסוי בינלאומי הוא מורכב מאוד ואמנות המס אינן חלות ומקיפות את כל סוגי ההכנסות הקיימות (העולם עסקי, הטכנולוגי מתקדם הרבה יותר מהר מאמנות המס שנכתבו לפני עשרות שנים) והן מורכבות ביותר.

מומלץ ואף חובה להתייעץ עם מומחה מס המתמחה, מבין ומכיר הן את ההיבט האמריקאי והן את ההיבט הישראלי כדי לוודא את המבנה, הזכויות והחובות החלות.

אמנת המס בין ישראל לארצות הברית היא כלי חשוב לעסקים ישראליים ואמריקאים הפועלים בשתי המדינות. האמנה יכולה לחסוך כסף, להקל על ניהול עסקים ולספק סוג של  ודאות במרחב המס. חשוב לזכור כי ייתכן שעלולות לחול חובות דיווח נוספות החלות על עסקים הפועלים תחת אמנת המס ולכן חשוב להיות מלווה עם משרדי רואי חשבון המתמחים בנושא .

 

 

 

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

לקוחות רבים פונים אלינו לאחר שקיבלו בקשות מבנקים או מגופים פיננסים אחרים למלא טפסי W-8 או W-9, בהם הם מצהירים על היותם או אי היותם בעלי מעמד אמריקאי. כלומר, אזרחים אמריקאים, בעלי גרין קארד או תושבי ארה"ב (תחת תנאים מסוימים) או בעלי זיקה לפעילות פיננסית שמקורה בארה"ב. במאמר הקצר הבא נסביר את משמעות הדברים
בשנת 1996 נחתמה אמנת המס בין ישראל לארה"ב ונכנסה לתוקפה בשנת 1998. מהי אמנת המס ומה מטרתה? אמנת מס מגדירה את יחסי המס בין המדינות שהן צד לאמנה ובין התושבים במדינות אלו למדינה שבה הם פועלים.
פתיחת חברה מחוץ לישראל יכולה להיות הליך מורכב הטומן בתוכו בירוקרטיה רבה, בפרט פתיחת חברה בארצות הברית. בעזרת תכנון נכון, ידע וכלים מותאמים ניתן לעשות זאת בקלות יחסית תוך נקיטת צעד משמעותי לקידום העסק בשוק הבינלאומי.