תוכן עניינים

מס ירושה בארה"ב

מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.

לפני הכל, דיסקליימר: דיני המס בארה"ב הם דינאמיים ומשתנים תדיר. תכנון מס רצוי שיהיה בהתאם למועד הספציפי ותחת ליווי מומחים בעלי בקיאות עדכנית. זאת בכדי לבצע בחוכמה ובתבונה תכנון מס אפקטיבי. תכנון מס שמצד אחד יבטיח עמידה בכל דין (אינכם רוצים "להסתבך" עם רשויות המס בארה"ב), ומצד שני חבות מינימיאלית מבלי לפגוע בפירות ההשקעה.  

מס ירושה בארה"ב וההבדל בין אזרחים לזרים

הסוגיה הראשונה שצריך להכיר היא שיש הבדל במס ירושה בין אזרחים אמריקאים לזרים. אזרחים אמריקאים נהנים מפטור עד לשיעורי עיזבון משמעותיים של 13.61 מיליון דולרים, ואילו אזרחים זרים ובכללם ישראלים "מוגנים" בפטור צנוע של כ-60,000 דולרים בלבד. במאמר מוסגר נציין שישנם פרסומים שמדברים על כך שהפטור המלא לאזרחים אמרקיאים שעומד על 13.61 מיליון דולרים כיום, יופחת בשנת 2026 לאזור של כ-7 מיליון דולרים בלבד.

ישראלים ללא אזרחות אמריקאית חייבים במס ירושה על כל סכום מעבר ל-60,000 דולרים, בנוסף "לקרדיט" בשווי 13,000 דולרים כנגד חישוב מס העיזבון. מחזיקי גרין קארד שגרים מחוץ לארה"ב לא נחשבים אזרחים אמריקאים לצורך מס ירושה.

איך מחושב מס ירושה בארה"ב?

מס הירושה מחושב באופן אובייקטיבי ובהתאם לשווי השוק הריאלי בזמן הפטירה (Fair Market Value). חבות המס נקבעת לפי מדרגות פרוגרסיביות שנעות על בסיס המפתח הבא:

  • 18% בגין כל סכום עד 10,000 דולרים.
  • 20% בגין כל סכום בין 10,000-20,000 דולרים.
  • 22% בגין כל סכום בין 20,000-40,000 דולרים.
  • 24% בגין כל סכום בין 40,000-60,000 דולרים.
  • 26% בגין כל סכום בין 60,000-80,000 דולרים.
  • 28% בגין כל סכום בין 80,000-100,000 דולרים.
  • 30% בגין כל סכום בין 100,000-150,000 דולרים.
  • 32% בגין כל סכום בין 150,000-250,000 דולרים.
  • 34% בגין כל סכום בין 250,001-500,000 דולרים.
  • 37% בגין כל סכום בין 501,000-750,000 דולרים.
  • 39% בגין כל סכום בין 750,001-1,000,000 דולרים.
  • 40% בגין כל סכום בין 1,000,001 דולרים ומעלה.

מס עיזבון אמריקאי

העברת "מתנות" לפני הפטירה לא פוטרת ממס ירושה

המחוקק האמריקאי קבע מנגונים למניעת העברת מתנות במטרה להפחית חבות מס ירושה, בעיקר באמצעות "מס מתנה" (Gift Tax) עם מדרגות שזהות למס הירושה.

חשוב בעניין זה להכיר את המושג המשפטי "פטור ממס מתנה לאורך החיים" (lifetime gift tax exemption). על פי החוק האמריקאי, כל מתנה שתינתן במהלך החיים בסכום של יותר מ-18,000 דולרים לאדם בשנה, מקוזזת מהפטור המלא של 13.61 מיליון דולרים במס הירושה. למשל, אם אדם העביר במהלך חייו מתנות לילדיו בשווי כולל של 10 מיליון דולרים בפעימות שגדולות מהיקף של 18,000 דולרים לשנה, הפטור ממס הירושה שיחול על נכסיו יהיה בגבוה של כ-3.61 מיליון דולרים בלבד.

אזרחים אמריקאים מדווחים על כלל נכסיהם, ישראלים רק על נכסים בארה"ב

סוגיה חשוב נוספת שמבדילה בין אזרחים ישראלים לאמריקאים בחבות מס ירושה בארה"ב היא שבעוד שהמקומיים מדווחים געל כלל נכסיהם ברחבי העולם, אזרחים ישראלים (וזרים) חייבים בדיווח על נכסיהם בארצות הברית בלבד. הרציונאל ברור. ישראלי שהולך לעולמו לא חייב לשלם לרשויות המס בארה"ב מס ירושה על נכסיו בארץ.

אילו נכסים נכללים תחת מס ירושה בארה"ב?

  • נכסי נדל"ן.
  • נכסים מוחשיים (כמו בעלות על מניות בשותפות).
  • מניות או ניירות ערך של חברות שמאוגדות בארה"ב.
  • חובות/הלוואות לישות אמריקאית אשר יוצרות ריבית שלא פטורה ממס.

מה לגבי שותפות?

השקעות רבות בארה"ב מבוצעות תחת התאגדויות משפטיות כמו שותפויות (מוגבלות או לא מוגבלות), חברות LLC, חברות C-CORP וכדומה. במקרה של פטירה של אחד מהשותפים, מס העיזבון שיחול על הנכסים שלו יעשה בהתאם לבעלותו היחסית. מחזיקי אופציות של חברות נסחרות אמריקאיות, גם אם אינם אזרחים אמריקאים, כפופים למס עיזבון על האופציות האלו ככל שיהיו מעל 60,000 דולרים.

פטור ממס ירושה בארה"ב? הנחה במס ירושה?

משקיעים זרים בארה"ב ובכלל זה משקיעי נדל"ן ישראלים, יכולים בהחלט לנקוט בפעולות בכדי להתמודד עם חבות מס הירושה. הצעדים ננקטים בהתאם לגובה ההשקעה והנסיבות הספציפיות.

חשוב תמיד לבדוק את ההשלכות של "הפתרון" מבחינה כספית אל מול "החבות" הצפויה. לדוגמה, השקעה דרך חברה זרה עשויה להפחית את מס הירושה אך עלות התפעול והתחזוקה של החברה צריכה להיות כדאית כלכלית מול החבות הפוטנציאלית של המס.

אופציה פופולרית נוספת היא לחלק בעלות על הנכס. למשל, ארבעה שותפים שקונים ביחד נכס בארה"ב בשווי של 200,000 דולרים כאשר כל אחד מחזיק בנתח שווה. במידה שאחד מהשותפים ילך לעולמו, ייתכן שחבות המס לא תחול מכיוון ששווי העיזבון שלו באופן ספציפי עומד על כ-50,000 דולרים בלבד. דהיינו, מתחת לרף בחוק הירושה שמעניק פטור עד 60,000 דולרים. אופציה שכיחה נוספת ביטוח חיים שכולל מענה לתשלום מס עיזבון המאפשר ליורשים המוטבים להיפרע מחברת הביטוח.

הדוגמאות האלה הן בבחינת מעט המחזיק את המרובה. התנהלות מול מס ירושה בארצות הברית צריכה להיעשות תחת ליווי אנשי מקצוע ומומחים שבקיאים בתחום.

אל תיקחו סיכונים מיותרים: צרו קשר עם משרדנו עוד היום!

התנהלות מול מס עיזבון/ירושה בארצות הברית יכולה להיות מורכבת ומאתגרת. ניהול הליכים מול רשויות המס האמריקאיות, הבנה של חוקי המס המשתנים וההתמודדות עם בירוקרטיה רבה עלולים להוביל לטעויות ולתשלומי מס גבוהים שלא לצורך.

משרד רואי חשבון בעל ניסיון ומומחיות בתחום המיסוי האמריקאי יכול לחסוך לכם זמן, כסף ועוגמת נפש. צוות המומחים שלנו ילווה אתכם לאורך כל התהליך, יספק לכם ייעוץ מקצועי ומותאם אישית וידאג שתשלמו את המיסים המינימליים הנדרשים.

אל תתמודדו עם מס ירושה בארצות הברית לבד! צרו קשר עם משרדנו עוד היום ותקבלו ליווי מקצועי ויעיל שיבטיח לכם שקט נפשי ומימוש זכויותיכם.

הנה כמה סיבות לבחור בנו:

  • מוניטין עשיר: משרדנו בעל ניסיון רב שנים בתחום המיסוי האמריקאי ומוכר כמומחה מוביל בתחום.
  • צוות מומחים: אנו מעסיקים צוות של רואי חשבון ועורכי דין המתמחים במיסוי בינלאומי, בעלי ידע נרחב בחוקי המס האמריקאיים.
  • שירות אישי ומותאם: אנו נותנים לכל לקוח יחס אישי ומקצועי, תוך התאמת הפתרון המיסוי לנסיבותיו הייחודיות.
  • יעילות וחיסכון: אנו עובדים ביעילות ובמקצועיות, תוך שימת דגש לחסוך לכם זמן וכסף.

לפרטים נוספים וקביעת פגישה אישית צרו קשר

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

מאמרים נוספים

ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, אולם רבים מהם אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס מארצות הברית.
מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.