רואי חשבון  – התמחות במיסוי אמריקאי

רואה חשבון אמריקאי בישראל

הקשרים החברתיים והכלכליים בין ישראל לארה"ב מהווים קרקע פורייה למגוון סוגיות המחייבות שירותים מקצועיים של רואה חשבון אמריקאי בישראל.

למשל, ישראלים אזרחי ארה"ב שחייבים בדיווח לרשויות האמריקאיות, ישראלים שמקיימים פעילות עסקית בארה"ב (כמו השקעות נדל"ן), רה-לוקשיין, הגירה, הקמת חברה, הקמת שותפות בארה"ב, נאמנויות ואפילו ענייני ירושות וצוואות עם עיזבונות בינלאומיים שנכסיהם מעבר לאוקיינוס האטלנטי.

רוב רואי החשבון הישראלים אינם בעלי ידע/הבנה/השכלה וניסיון בדיני המס ובהגשת דוחות מס בארה"ב. הן ברמה הפרוצדורלית לייצוג מול רשויות המס בארה"ב והן מבחינת מקצועיות, היכרות עם הדין ומעל לכל אלה – הפרקטיקה והניסיון.

כשאתם מחפשים רואי חשבון עם התמחות במיסוי אמריקאי אתם רוצים להתקשר עם פירמה שרואי החשבון שלה "ראו כבר הכל". משרד רו"ח ישראל-ארה"ב שיש לו סניפים גם בישראל וגם בצפון אמריקה, ושהוא בעל רזומה מול מאות ואלפי נישומים בסדרי גודל שונים.

רק במקום כזה תוכלו לקבל מענה מקצועי לגבי כל הסוגיות והניואנסים של דיני המס בארה"ב,  הן ברמה הפדרלית והן ברמת המדינות. פירמת ראיית חשבון שתנתב אתכם לפתרונות נכונים ויעילים.

שירותי רואה חשבון אמריקאי בישראל

שירותי רואה חשבון אמריקאי בישראל ניתנים ללקוחות פרטיים, חברות, קרנות, גופים מוסדיים וכו' (כולל כמובן ליווי מהלכים עסקיים). השירותים המרכזיים הינם:

     

      • דיווחי מס ליחידים.

      • דיווחי מס לשותפויות, חברות, קרנות וכו.

      • הקמת חברות בארה"ב.

      • הקמת שותפויות בארה"ב.

      • פתיחת חשבון (מספר) מס בארה"ב לחברה או ליחיד.

      • פתיחת חשבונות בנק עסקיים לחברות בארה"ב.

      • הנהלת חשבונות.

      • ייעוץ מס ותכנון מס (ארה"ב-ישראל).

      • מתן חוות דעת מקצועיות בהקשר של מיסוי אמריקאי.

      • הצהרת הון לאזרחים אמריקאים.

      • גילוי מרצון.

      • סיוע בהעברת כספים בין ארה"ב לישראל.

    ליווי ודיווחי מס לישראלים בעלי אזרחות ארה"ב

    כ-200,000 אזרחים ישראלים שגרים בארץ מחזיקים באזרחות אמריקאית. כל אחד ואחד מהם, שכיר או עצמאי, חייב בדיווח על הכנסותיו לרשויות המס בארה"ב.

    הדיווח לכשעצמו לא בהכרח מקפל בחובו חבות, ובמקרים רבים אף לא קרוב לזה, אך רצוי מאד שלא להתנהל בנושאים האלה מבלי לקבל סיוע מצד בעלי מקצוע.

    אזרחי ארה"ב בישראל מכירים זאת היטב כשהם מבקשים, למשל, לפתוח חשבון בנק, ובעת שהם מצהירים על אזרחותם הנוספת הם נדרשים למלא בהתאם טפסי W8 או W9 לבדיקת תושבות.

    משרד רואי חשבון ישראל-ארה"ב משרת לא רק אזרחים אמריקאים שגרים בארץ. דלתו פתוחה גם לכל ישראלי שעוסק בהשקעות או פעולות עסקיות-מסחריות שחייבות בדיווח לרשויות המס בארה"ב. כלל האצבע בעניין זה הוא ברור: כמעט כל פעילות ו/או הכנסה שמקורה בארה"ב חייבת בדיווח, וכנראה גם במס בארה"ב.

    לא מדובר רק באנשי עסקים או משקיעים מנוסים. דוגמה בולטת (ונפוצה מאד בשנים האחרונות) היא של ישראלים שמבצעים השקעות נדל"ן בארה"ב וזקוקים לליווי צמוד בנושא המס והדיווחים. החל מעניינים שקשורים למיסוי מקרקעין בשלבי הרכישה של הנכס, דרך חבות בגין הכנסות שמקורן בחו"ל (כמו שכירות), וכלה בהיבטים המורכבים של העברת הכספים ארצה.

    רואה חשבון אמריקאי בישראל

    ארה"ב, לא מקשה אחת: חוקי מס שונים ממדינה למדינה ואפילו מעיר לעיר

    האם רואה חשבון ישראלי שלא מתמחה באופן ספציפי בדיני המס בארה"ב יכול לספק את המענה? על פי רוב, התשובה שלילית.

    התנהלות אל מול חוקי המס האמריקאיים דורשת ניסיון והיכרות עם סוגי נישומים שונים. דיווחי המס מבוססים על רגולציה ודרישות שונות לחלוטין מישראל ומנוסחים באנגלית. הנישום יתקשה לקרוא ולהבין את הטפסים בעצמו, ועליו לדעת שהוא יכול לסמוך על רואי החשבון המלווים אותו.

    ממש כמו בדיני המס בארץ, גם במילוי דיווחים וטפסים לרשויות בארה"ב, כל מילה חשובה וכל נתון קריטי. טעויות (אפילו בתום לב או בהיסח דעת) עלולות להפוך לכדור שלג שסופו מי יישורנו.

    לא זו אף זו, ארצות הברית היא פדרציה שמורכבת מ-50 מדינות. לצד החוק הפדרלי שחל על כל המדינות, ישנם אין ספור חוקים ותקנות ברמה המדינתית. לעתים יכולות אפילו להיות מחלוקות לגבי הזיקה למדינה המסוימת בהקשר של חברה שפעילה בכמה מוקדים. ישנן אף מדינות שבהן חוקי מיסוי משתנים בין הערים. כך, לדוגמה, באוהיו, לכל עיר יש דיני מס הכנסה אחרים.

    האם ישראלים יכולים לפנות אל רואה חשבון אמריקאי בארה"ב?

    הטכנולוגיה קיצרה תהליכים שמקלים על האפשרות הזו, אך עדיין מרבית הישראלים מעדיפים (בצדק) לקבל את המענה האנושי והזמין בארץ. לא רק בשל הסיבות המוכרות והברורות של הבדלי השעות ופערי תרבות ושפה.

    כמו שלא כל רואה חשבון ישראלי מכיר את הדין האמריקאי, כך גם לא כל רואה חשבון אמריקאי בקיא בחוקים ובתקנות שחלים על אזרחי ארה"ב שלא גרים בצפון אמריקה. לא כל שכן, אזרחים ישראלים.

    גם כאן השקעות נדל"ן בארה"ב הן דוגמה מצוינת. הדיווח של משקיע נדל"ן ישראלי בארה"ב שונה באופן מהותי מדיווח של אזרח אמריקאי. לכך יש להוסיף את שיקולי המס בישראל שיכולים להשליך על קבלת ההחלטות לכאן ולכאן.

    מי אנחנו?

    משרד רואי חשבון מרקוביץ' ושות' – EMCA מתמחה מזה כ-20 שנה במתן שירותים מול רשויות המס בארה"ב. אנחנו משרתים אלפי לקוחות באופן שוטף וביניהם אזרחים אמריקאים שגרים בישראל וישראלים שמבצעים פעילות עסקית בארה"ב (פרטיים, חברות, קרנות, שותפויות ועוד, לרבות מהמובילים במשק).

    משרדנו מונה עשרות רואי חשבון ואנשי מקצוע, כולל מחלקת מיסוי נדל"ן אמריקאית שבראשה שותף-מנהל. מרקוביץ' ושות' – EMCA הינו מהמשרדים החלוצים והמובילים בארץ בתחום המיסוי האמריקאי. המשרד מקיים שיתופי פעולה הדוקים עם פירמות מובילות לראיית חשבון בארץ בארה"ב, בנוסף להשתתפות כמרצים בכנסים ומפגשים מקצועיים רבים בתחום.

     

    תוכן עניינים

    צרו איתנו קשר

    מלאו את הפרטים שלכם, ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

    מאמרים נוספים

    ישראלים רבים מחזיקים באזרחות אמריקאית, אולם רבים מהם אינם מודעים לכך שהם עשויים להיות זכאים להחזר מס מארצות הברית.
    מס ירושה בארה"ב הוא מס שחל על עיזבונו של אדם שנפטר. במאמר הקצר הבא נדגיש את ההבדלים במיסוי ירושות בין אזרחים אמריקאים לישראלים שמשקיעים בארצות הברית, נעמוד על מדרגות המס והפטורים האפשריים וניגע בכמה היבטים שקשורים להבדל בין משקיע יחיד להתאגדות משותפת.
    EIN או Employer Identification Number, הוא מספר זיהוי פדרלי המונפק על רשות המיסים הפדרלית (IRS) של ארצות הברית. הוא משמש לישויות משפטיות, כגון חברות, שותפויות, LLC ועסקים עצמאיים, לצורכי מס. מספר EIN הוא המקביל האמריקאי למספר תעודת זהות (ח.פ.) בישראל.